T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / KARAKÖPRÜ - 100. Yıl Anaokulu

Haberler

Haberler

Nis

23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Birinci Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı ve Türk halkının egemenliğini ilân ettiği tarihtir.

Atatürk, 23 Nisan 1924'te '23 Nisan' gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir.  23 Nisan ilk defa 1929 yılında Çocuk Bayramı olarak da kutlanmaya başlanmıştır. 1979'da, yine ilk olarak altı ülkenin katılmasıyla uluslararası boyuta taşıdığımız bu millî bayramımıza, ortalama olarak her yıl kırkın üzerinde ülkeden gelen ve Türk çocuklarının misafiri olan yabancı ülke çocukları da katılmaktadır. Dünya'da çocuklarına bayram hediye eden ve bu bayramı bütün dünya ile paylaşan ilk ve tek ülke Türkiye'dir.Türk milletinin gönlünde, onun bağımsızlığının sarsılmaz ifadesi olarak en önemli yeri işgâl eden 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  KUTLU OLSUN.

Nis

ANNE ATÖLYESİ: Anneatölyeleri, çocukların yaşamında büyük rol oynayan annelerin gelişimi için hazırlanmıştır. Çocukları bilinçli bir şekilde gözlemlemek, tanımak ve çocuğu doğru yönlendirmek, ebeveyn olarak tutum ve davranışları, iletişim şeklini değerlendirmek, “kaliteli zaman” geçirmek için etkinlikler planlamak ve uygulamak üzere yapılandırılmıştır.

  1. KEŞFEDEN ANNELER:

Annelerin çocuklarının gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini öğrenmeleri, daha objektif gözlem yapabilmeleri amaçlanmıştır.

  1. GELİŞTİREN ANNELER:

Annelerin gelişim özelliklerine uygun olarak çocuklarını nasıl yönlendirebileceklerinin anlatıldığı, örnek çalışmaların paylaşıldığı bir atölye çalışması planlanmıştır.

  1. ÜRETEN ANNELER:

Çocukların gelişimini desteklemek için günlük yaşamda neler yapılabilir? Elimizin altındaki malzemeleri kullanarak “kaliteli zaman” geçirecek ne tür etkinlikler yapılabileceği paylaşılacaktır.

  1. HADİLEYEN ANNELER

Çocuklarla daha iyi iletişim için kendini tanımak, iletişim becerilerini güçlendirmek amaçlanmıştır. Anne olarak tutum ve davranışların farkına varmak, tüm bunlar ile ilgili kendini tanıma ve geliştirmek üzerinde çalışılacaktır.

  1. OYNAYAN ANNELER

Tüm alınan atölye çalışmaları sonucunda çocuklarla bilinçli oyun oynama becerisini geliştirmek amaçlanmıştır. Oyun geliştirme ve üretmek ile ilgili çalışmalar yapılacaktır.

 

Bu eğitimler; çocuk için aile ortamına yön vererek, mutlu ve donanımlı, sağlıklı bir birey olarak hayata hazırlanmalarına katkıda bulunur. Aile açısından, çocuklarının yaşamındaki önemini fark etme ve farklı tutumlar göstermelerini engelleme, sağlıklı iletişim kurmalarını sağlama, kendi becerilerinin farkına varma, yoğun yaşam temposunda daha bilinçli davranarak çocukları ile ilgilenememe sıkıntısını hafifletme gibi yararlar sağlayarak toplumsal yaşama katkı açısından önemli bir yer tutmaktadır.

Nis

2023-2024 Eğitim -Öğretim yılı boyunca velilerin eğitime  aktif katılımı sağlandı.

Nis

OKULUMUZDA BİGEP KAPSAMINDA HACİVAT KARAGÖZ GÖSTERSİ SERGİLENDİ.

Nis

Nis

Okulumuz 100. Anaokulunda öğretmenimiz Sümeyra Nural ÇEKİCİ tarafından BİGEP kapsamında İyi Uygulamalardan GEZEREK ÖĞRENİYORUM uygulamasını başlatmıştır.

Çocuğun öğrenme sürecinde ailesini de işin içine alarak kalıcı öğrenme sağlamak.Çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesine katkıda bulunmak. Yaparak yaşayarak öğrenme, öğrencilerin somut deneyimler yoluyla bilgi edinmelerine odaklanan bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yaklaşım, öğrencilerin aktif olarak katılımını teşvik eder ve bilginin anlamını ve önemini gerçek dünya uygulamalarıyla ilişkilendirir. Öğrencilerin pasif bir şekilde bilgiyi dinlemek yerine aktif olarak katılmalarını sağlar. Öğrencilere benzersiz deneyimler sunar. Öğrenciler, sınıf dışındaki ortamlarda öğrenme fırsatı bulurlar. Bu deneyimler, öğrencilerin öğrenme sürecini daha heyecan verici ve anlamlı hale getirir. Gerçek dünya deneyimleri, öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları aşmaları, çeşitli çözüm yollarını keşfetmeleri ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri için fırsat sunar.  

Mrt

Okulumuz 100. Yıl Anaokulunda Okul Öncesi Öğretmenimiz Bahar KINIFIR MENTEŞE nin öncülüğünde öğretmeniniz Sümeyra NURAL ÇEKİCİ nin de yardımlarıyla KÖKTEN KANADA OYUNLAR adlı iyi uygulama örneği BİGEP(Başarıyı İzleme ve Değerlendirme Projesi) kapsamında geliştirilerek uygulamaya konulmuştur. Projemizle günümüzde teknoloji ile kaybetmek üzere olduğumuz çocuklarımızı geçmişin özgün ve  kapsayıcı oyunlarıyla hayata döndürebilmeyi hedefledik. Bunu yaparken çağın koşuşturmalı anlarında bizlerde anılarımızla yeniden uyanıp,biraz olsun anda kalarak nefes alabilmeyi amaçladık. Geçmişin tozlu sayfalarında kalmak üzere olan oyunlarımızı dijital ortamın tuzağına rakip kılmak istedik. Çocuklarımızı günümüz dünyasının karmaşık dijital ortamından bir an olsun uzaklaştırabilmek için; özgün ve yaratıcı düşünce sistemlerini geliştirmek,yaparak yaşayarak, dokunarak, hissederek kısacası tüm duyularını kullanmalarına  olanak sağlamak, estetik anlayış ve zevklerinin farkına vardırmak, çocukların zeka ve sezgi yeteneklerinin geliştirilmesini desteklemek hedeflerimiz arasında yer aldı. Çocuklarda; sanal ortamdan uzaklaşarak hayata karışmalarını, aileleriyle birlikte kaliteli vakit geçirmelerini, olumlu bakış açısı geliştirmek ve küçük yüreklerinden gelen samimi ve özel anları birlikte paylaşmalarını sağlamak, duygularının farkına varmaları ve duygularını dile getirmelerini sağlamak,hareket yetenekleri, büyük  ve küçük kas gelişimi, dil ve düşünme becerilerini, hayal güçlerini, problem becerilerini ,stratejik düşünme yeteneklerini, sezgisel becerilerini geliştirebilmek ve tüm bunları yaparken eğlenmelerini sağlamak temel amaçlar oldu. Aileleriyle nitelikli ve unutulmaz anlar ve anılar biriktirmek projemizin en can etkin hedefimiz oldu.